BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, June 2, 2012

HAtiku.,.


Bismillah..
Assalamualaikum wbt.
(bayangkan, ini dialog hati dari kita, sudut hitam, sudut putihnya..)

Ya saya seorang manusia, dan saya bukan dari kalangan Nabi yang bersifat maksum. Bagaimana boleh mengharapkan kesempurnaan dari makhluk yang tidak mungkin sempurna ini.. agak meluahkan perasaan di situ, namun, sudah nama nya makhluk, yang pasti punya perasaan, dan nafsu yg sering mmandu pada jalan yang tak lurus..

Apakah susah untuk saling mengingati?apakah payah untuk hanya mendengar dan memahami? Memang bukan disini tempatnya untuk mengadu, tapi hanya ingin memberitahu, tida siapa yang berhak menghukum dan menentukan pengakhiran sseorang itu, melainkan Allah.
Mengapa suka menghukum, andai diri juga tidak sempurna? Mengapa suka merasa terhina, sedang diri sendiri sering merasa angkuh? Ok, cukup……
__________________________________________________

Ketahuilah dalam tiap hinaan, tiap kesalahan, tiap kekurangan, dan tiap kegagalan, tersembunyi tarbiyah dan kasih sayang Allah… mengapa?

Masakan kau berfikir bahawa orang yang disayangi Allah, pada mata manusia, dia akan sentiasa kaya, mewah, dan dikelilingi syurga dunia tanpa ujian keatasnya? Sedang Rasulullah saw sering kali diuji, dan diuji, dan diuji.
Bagaimana untuk kita tahu tahap kepandaian seseorang, tanpa menguji IQ nya? Begitu lah juga dengan iman kita, yang perlu juga di uji.. ok, aku terima.
__________________________________________________

"Maafkan aku, kerana aku punya kekurangan. Nasihatilah aku, kerana aku ketandusan. Bimbinglah aku, kerana aku kepincangan. Tegurlah aku, kerana aku kesesatan…"
Buat diriku, dan dirimu jua, moga keredhoaan Allah bsama kita.

No comments: