BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, September 2, 2012

Tiada yang benar melainkan KEBENARAN. Dan tiada PENIPUAN tanpa kecelakaan.


Salam..

Bismillah..

Ya, sudah lama ana x menulis, dan blog ni pn sudah menjadi usang dan lengang dari pujian2 pdNya..  Alhamdulillah, segala pujian bg Allah, yg telah mmberi kita merasa pahitnya kehidupan, supaya kita sering mengharapkn untuk kembali pdNya.. supaya kita sering rindu pada kasihNYa. Supaya kita terus terusan tidak bergantung pada manusia, yang mempunyai kelemahan, dan kekurangan yg saaangat banyak.  Kepayahan hidup, kesukaran orang untuk menerima niat dan perilaku kita, ya, semua tu dr Allah, dan sekali lagi, UNTUK KITA TERUS MERINDUI TUK BERTEMU DENGANNYA.

 

Tipula kalau sape yg baca entry ni, x pernah teruji dengan dugaan2 dunia.. yang x pernah terleka, trus tersadar yang selama ini, kita terlalu fikirkan pendapat orang, smpaikan kita lupa, bahawa dunia ini memang pentas dugaan…

 

Ya, saya teruji. Dan saya dibenci oleh golongan manusia. Hanya kerna pakaian, prinsip dan kelurus bendulan diri ini. Apa dalam agama, kta dibolehkan kah untuk menipu demi kepentingan diri? Tidak sama sekali. Dan ingin ana tegaskan disini, MAJORITI TAK SEMESTINYA BETUL.

 

Sedih, sayu.. bila tertindas dan sendiri. Tapi bila di fikirkan kembali, ini adalah suratan rindu dr Allah. Supaya kita terus2an mencari redho Nya. Mencari pandangn Allah dlm tiap hal kita. Mungkin sesetengah org akn kata

 

“ala, kau xyah nak bajet alim sangat. Dah kite seangkatan, nak gerak, gerak sama2. Jangn sebab ko rse bslh nk menipu, nak buat jahat, habis semua org kene nanti.”

 

Tidaklah ana nk menuding jari.. tapi begitulah hidup. Hidup di akhir zaman ini, kalau kalian x menangis air mata darah, bererti kalian belum cukup nak menggelar diri kalian sebagai risau akn ummah.ya, nmpak hiperbola gile kan. Memang hiperbola… maksud ana, menangis air mata darah tu, iaitu sepanjang hidup kalian, kalian akan rasa sendirian bila bersama manusia, saking pedih dan beratnya ujian yang kalian rasakan.

 

Ayat dialog diatas bukan andaian, rekaan, tapi kebenaran. Bila berkesempatan untuk menasihati siapa2 pun nnti, nasihat ana, jangan lah kalian ceritakan PENIPUAN kalian, yg telah kalian Berjaya gunakan untuk melepaskn diri dari suatu BENCANA, kerna orang itu akan menggunakan ilmu yg SALAH itu, untuk melepaskan diri dari suatu KEBAIKAN, yang terus, menyeret yag lainnya untuk turut setuju dengan penipuan ny..

 

Tiada yang benar melainkan KEBENARAN. Dan tiada PENIPUAN tanpa kecelakaan.

Kini ku ditimpa kecelakaan, dan tiada yang lain untuk ku mengadu selain padaMu… T_T…

*with tears, only He knows. Don’t ask me why, because you don’t know what He knows*

1 comment:

TenangYangHakiki said...

Oleh itu bersabarlah (wahai Muhammad) akan apa yang dikatakan oleh mereka (yang menentangmu itu), dan bertasbihlah sambil memuji Tuhanmu (terutama) sebelum terbit matahari dan sebelum matahari terbenam.
[Qaaf , 39 ]

#Allah sedang mengangkatmu ke suatu mercu yang lebih tinggi dari malaikat..