BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 27, 2013

FEEL IT.

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

nahmaduhu, wanusolli 'ala rasulillah..



IF U LIKE TO JUDGE PEOPLE, TRY TO START WITH UR SELF. THEN U'LL STOP JUDGING OTHERS.

sekarang jiwa lebih tenang.. teguran langsung dari Allah itu yang lebih terkesan selalunya.. macam mna nk dpt teguran? minta lah untuk ditegur.. memang kita tak lari dari buat dosa, tapi yang paling baik antara pembuat2 dosa adalah mereka yang BERTAUBAT dari dosanya..

biarlah orang nak kata yg kiTa pernah berdosa, sebab MEMANG pernah pun. tapi lebih baik orang tak tahu yg kita dah bertaubat, sbb kita sndiri pun tak boleh confirm yg Allah dh terima taubat kita.. usaha kita  ngn Allah belakang2, biarlah hanya Allah yang tahu.. sweet sikit. :)

memang tak leh nafi, dugaan besar kan bila kene fitnah bende yg kita tak pernah buat.. walaupun orang nak kata" masakan pokok bergoyang, kalau tak de angin..", tapi kalau anginnya hasad dan fitnah? macamna? haa,haa, jawab!

aneh manusia zaman sekarang, tatkala fitnah berleluasa.. membuat yang difitnah tanpa cela menjadi lebih bersalah dari pemfitnah. tapi jangan risau, Allah tu Maha Menilai.. Dia x pandang crita2 pemfitnah tu, tp dy pandang hati kita.. apa kita kuat, atau tak.. jangan pula pkir cmni, " daripada derang dpt dosa fitnah, baik aku buat ape derang ckp, 8least kurang skit dosa derang :)))" hehe. nak joking boleh la, tp jangan buat sudah.

__________________________________________________
saat sendirian, menangis keseorangan, ingatlah,
"MENYENDIRI TAK BERERTI SENDIRI, MENYENDIRI LEBIH MENDIDIK HATI"

cubalah, dok sorg2.. baca zikir hasbiyaAllah.. sekali baca boleh tahan lagi, masuk 3 kali baca, FEEL IT. menangis sorang2 oww.. i tell u...~

SAYANGku, merasa berdosa bjuta kali itu lebih baik dari merasa tak de dosa. salam..

2 comments:

din said...

teringat pesan satu ustaz..

Tahap penerimaan taubat oleh Allah adalah sejauh mana perubahan kita dan sejauh mana rapatnya kita dengan Allah selepas taubat itu..

.minal qalby. said...

ouh.. jazakallah.. hmm, plu cek balik hati ni.. T_T