BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 28, 2012

RINDU TUK DILAMUN CINTA

salam alaikum wbt..

alhamdulillah, Allah masih gerakkan hati kita, suburkan jiwa kita, dengan tiap keagungan ciptaanNya yg membuat kita sedar yang kita hanyalah makhluk, yang amat bergantung, pada satu-satunya tempat bergantung, iaitu padaNya..

tonight, sape2 yang bertembung dgn ana, dalam maya mahupun reliti, suarakan kejanggalan terhadap perangai ana. agak x betul sikit malam ni.. hanya kerna ana sebenarnya, terasa teramat sangatlah rindu untuk DILAMUN CINTA kembali..


katakan apa yang kau mahu, sudahku kehilangan akalku, apakah ku berlebihan merindu, wajarkah ku mengatakan sebegitu, sudahlah, usah berpura, atau apa sahaja ikut kemahuanmu, namun aku, akan TETAP MERINDU.



RINDU.

rindu saat menelaah kitab2 bersama ayah tercinta.. rindu tuk mendengar bayan2 cinta Ilahi. rindu tuk duduk sejenak dalam bulatan gembira, dan bersama2 mencari CINTA hakiki.. rindu tuk kembali pada saat2 indah itu semua.. saat2 dimana ana terasa bagai dilamun cinta.. bahagia, tenang, terasa di kasihi dan di sayangi..

malam ini, ana ubat kerinduan yang x tertanggung ini, dengan kembali mendengar bayan2 tentang CINTA Pencipta, kembali menelaah kitab2 dari ayahanda walau terpaksa menelaahnya sendirian, kerna dia jauh di seberang laut sana.. kembali mencari surat2 cinta Ilahi, kembali mengimbau kenangan manis dalam 'bercinta'..

wahai hati yang gersang.. mengapa kini saat kau merindu, kau meragut kesadaranku, mengkucar-kacirkan hari ku..? 
moga segera terubat segala kerinduan ini, kembalilah pada Dia yang kau rindui...~

terasa bagai hampir hilang pertimbangan, mendengar ayat2 cinta Ilahi, yang menanyakan khabar hati ini. ALLAHU cintaku, ampunkan kelalaian hambaMu..

"belumkah tiba saatnya bagi orang-orang yang beriman untuk merasa takut hati mereka kerana peringatan Allah dan kebenaran yang turun kepada mereka?"

ya, aku rindu dilamun cintaNya, dan ku ingin bercinta lagi, dan lagi dan lagi.. ku rindu tuk kembali bercinta dengan cinta yang Kuddus..


sampaikan cintaku padaMu ya Rabb, moga dapat subur kembali taman hati yang gersang kerna lalai dalam melangkah di bumi milikMu..

-nukilan dari hati yang tak terbendung rindu padaMu..-
T_T


No comments: