BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 27, 2011

adkh kita perlu utk menyinta dn dicinta?

salam..:)

ye, kite perlu menyinta dan dicinta. hakikatny kita ini hidup atas dasar cinta. tahu kenapa? sebab.. Allah sentiasa MENYINTAI DAN MENGASIHI kita setiap detik.. itu lah sebabny kita masih mampu bernafas , dn jantung masih terus berdegup.

macam yg dh sy katakn dlm post Mencintai Illahi, iman seseorang itu takkan lengkap jika dia x mencintai saudarany, seperti mana dia mencintai dirinya sendiri.

mana mungkin orang yg x pernah dicintai oleh apapun , mencintai sesuatu. betul? sebenarnya kita sememangny tak putus-putus dicintai.. cuma kita yang tidak menyedari akan hadirny CINTA dalam diri..

matlamat hidup di dunia adalah untuk mendapat KEREDHAAN DAN RAHMAT-NYA. jadi , sememangny kita bercita-cita untuk menikmati cinta agung ILLAHI di syurga kelak.

sebgai contoh:
seorang perempuan ingin memikat hati seorang lelaki. dia akan membuat apa sahaja untuk merebut perhatian lelaki tersebut. dia akan melakukan setiap perkara yang disukai lelaki tersebut, cuba memahami lelaki itu, malah cuba untuk mengetahui latar belakangnya.

dengan cara ini, mudah-mudahan perempuan itu mampu mendapat cinta lelaki tersebut.. betul?

sama juga dengan kita.. jika kita ingin mendapatkan cinta ALLAH, kita wajib:
-melakukan segala suruhanNya,
-dan meninggalkan laranganNya.
-kita perlu mencintai apa yang ALLAH cinta. semua sedia maklum juga, kekasih agung ALLAH ialah.... MUHAMMAD BIN ABDULLAH BIN ABDUL MUTHALIB. yakni nabi seluruh umat manusia.

smoga kita bakal beroleh cinta ILLAHI kelak.. amin.:)

4 comments:

زليخا said...

Cinta pada Allah perlu diutamakan lebih dahulu drp makhluk yg len...~

.minal qalby. said...

:) btul.. hati kita sebenarny layak utk mncintai Allah sahaja.. itulah sebabny kita mesti mncintai apapun KERANA ALLAH

Shue Hanna said...

benar sekali.. cinta pada Allah itu lebih penting dari segala cinta yang lain :)

.minal qalby. said...

jika SYURGA yg mnjadi idaman, jalannya seluas lautan.. jika KEAMPUNAN yang didamba, gerbangnya setia menanti.. jika CINTA ALLAH yang dikejar, laluannya sudah pun terhampar..