BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, April 4, 2011

Akal hanya buat yang teristimewa..

salam..

kalau aku bkn aku, aku ign mnjadi dotdotdot.. dotdotdot yg bhgia, ceria yg sering mmpunyai pilihan dlm hidup.

jiwaku terperangkap, terkunci. aku ign bebas, terbang diudara seperti burung, aku ign bebas berenang di lautan seperti ikan. namun, aku seorang insan.. insan yang telah dipilih menjadi diri ku. MENARIK:)

memang sebenarnya jauh di lubuk hati setiap insan, pasti ada keinginan seperti yang nyatakn diatas.. tetapi, pernah kah kita renungkan..

mahu kah kita menjadi seperti burung, yang tiada akal untuk mengetahui, bahawa hidup pasti ada akhirnya.

mahu kah kita menjadi seperti ikan, yang hanya berenang di lautan, namun terkapai2 didaratan tanpa air.

KITA MANUSIA.
ciptaan unik yang mempunyai akal.
yang mampu melakukan lebih dari sekadar berjalan..
kita mampu terbang,
menari, berlari,
berenang di lautan dan sungai,
terbang di udara dan angkasa,
menulis dan membaca,
menangis dan ketawa...

kita mampu menentukan keinginan kita, matlamat kita, serta impian kita. malah bukan sekadar menetapkan, namun kita juga berupaya mencapainya. semuanya kerana satu perbezaan kita dengan makhluk lain iaitu kita dikurniakan AKAL..:)