BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 25, 2012

Ramadhan Kuching ^^

bismillah,
assalamualaikum wbt..

mencari ilham, bagai menanti bulan jatuh di riba.. jika tiba masanya, dapat la. =)

Allah yg Maha Mengatur dan Maha Merancang..

Waterfront, Kuching

Taman Waterfront, Kuching


ana baru balik dr musafir selama seminggu di Kuching Sarawak.. ya, banyak perubahan, perubahan ke arah positif, yang dpt ana lihat.. dari pandangan mata kasar ana, sungguh kagum dengan pembangunan kota, dan diri masyarakat sekitar bandar Kuching..=)

anak kepada sedara

politeknik Kuching


DUN Sarawak

Sungai Sarawak(waterfront)




Damai central







alone.. at KIA(Kuching International Airport)


last view..

awan yg tergantung

daebak! SubhanAllah!


ana menginap di rumah saudara, di area Matang Jaya, dan area ni memang agak baru membangun, dengan PESATNYA.. yang mengagumkan, ada satu markaz tabligh kt situ. kecil je.. tapi ada lapangn luas sekeliling dia.. ana tny sedara,
 " tu apa? surau? nape luas j kwsn, tp surau kecik?"
sedara jawab,
 "tu markaz tabligh.. tgk je kecik, tp kene musim deme bkumpul, penuh dgn khemah2 dn org2 nye"



ouh.. indah..=) terasa nyaman mndengar ada usaha dakwah disitu.. dan lebih kagum lagi apabila naik kereta jalan2, terserempak dengn akak2 nek moto pakai niqab, makcik amek anak kt skolah pakai niqab.. budak laki kecik2 balik skolah n tadika pakai serban.. subhanaAllah.. indah=)

bila komuniti membangun seiring dengan pembangunan fizikal sesuatu tempat, ia suatu progress yang mengagumkan. selalunya, kita akn lihat masyarakat bgitu, bkn pada kota dn kawasan begitu..

Kekaguman ana terhadap komuniti di situ x terhenti takat tu shj, malah bertambah2 bila ana terawih di Masjid Gita, Matang. dengan kehadiran masyarakat setempat yang, Allah..., indah=) anak kecik2, tak kurang yang masih blum matang, berlari2 dn bermain, namun ad juga sebilangan besar yang sudah memakai tudung litup elok, yg lelaki memakai serban, mampu mngikut jemaah, utk bertarawih 20 rakaat.. Allah, comel tu comel dh, bertambah2 indah nya putera puteri agama ni..=)

bila situasi mcmtu, berlaku depan mata.. kadang terasa Allah... hinanya diri ni.. anak kecil dh pandai mencari Cinta Ilahi.. tpi, itulah Kuasa Allah.. Nikmat pd kedua ibu bapa mreka, yg juga semestiny bertungkus lumus nk mmbesarkn anak2 yg MENGAGUMKAN.

TIADA YANG SEINDAH KELUARGA YANG SAKINAH~
"bermusafirlah di bumi, dan lihatlah bagaimana akibat bagi orang2 yang mendustakan"

ramadhan kali ini, moga mnjadi ramadhan terbaik kita.. tiada siapa tahu mungkinkah kita ditemukan lagi dengan ramadhan yg akn datang..

2 comments:

din said...

ape nme tmpt yg ade markaz tu?

.minal qalby. said...

dekat daerah Matang jgk, dlm Kuching.. xigt nama kampung nya..